REKLAMACJA/WYMIANA
WYMIANA, ZWROT TOWARÓW
Wymiana/zwrot towaru w wyznaczonym terminie
Co należy zrobić, jeśli chcę zwrócić zakupiony towar?
-
Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jest możliwe w ciągu 14 dni kalendarzowych.*
-
Dla zachowania terminu decydujące znaczenie ma moment wysłania wycofania. Okres odstąpienia uważa się zatem za dotrzymany, jeżeli konsument prześle przedsiębiorcy informację o odstąpieniu od umowy w ciągu okresu odstąpienia.
-
Rozpakowanie towaru nie wyłącza prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Wyjątkiem są na przykład media audio i wideo.
-
Klient otrzyma zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni kalendarzowych od odstąpienia od umowy i zwrotu towaru przedsiębiorcy.
-
Zalecamy, aby do zwracanych towarów zawsze dołączać dowód zakupu, aby potwierdzić, że towary zostały zakupione u nas, oraz aby ułatwić nam identyfikację towarów i żądania.
* Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo do zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru, zgodnie z § 1829 (1) Kodeksu cywilnego.
W przypadku, gdy nie są Państwo konsumentami, tzn. nabywają towary w ramach swojej działalności handlowej lub gospodarczej (co jest określane poprzez wskazanie numeru identyfikacyjnego na dokumencie zakupu), prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje, ponieważ Kodeks handlowy nie przewiduje takiej możliwości.
Gdzie i jak można dokonać zwrotu/wymiany towarów?
Towary, które z jakiegokolwiek powodu nie odpowiadają użytkownikowi, należy przesłać na adres:
Batac
Oldřichovice 1002
Třinec - Czechy 73961
Tel.: +420 737 546 378
Formularz zwrotu: TUTAJ
Formularz wymiany towaru: TUTAJ
Upewnij się również, że w przesyłce wyraźnie zaznaczono, czy towar jest zwracany czy wymieniany!
Zwracany towar należy dobrze zapakować, aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.
W miarę możliwości prosimy o przywrócenie towaru do stanu pierwotnego, co pozwoli uniknąć ewentualnego pomniejszenia kwoty zwrotu o koszty poniesione w związku z przywróceniem towaru do stanu pierwotnego.
Pieniądze za towar prześlemy Ci na Twoje konto bankowe tak szybko, jak to będzie możliwe, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru do naszego działu reklamacji. W takim przypadku koszty zwrotu towaru ponosi kupujący.
Jak postępować w przypadku reklamacji
W przypadku stwierdzenia problemu lub wady w zakupionych towarach, prosimy o kontakt z nami i opisanie problemu, jaki wystąpił. Serwis udzieli Ci wyczerpujących i fachowych informacji, doradzi, czy możliwe jest usunięcie usterki we własnym zakresie, czy też konieczne jest wszczęcie procedury reklamacyjnej.
W przypadku stwierdzenia usterki, wadliwy towar należy niezwłocznie odesłać, nie może on być dalej używany. Wykryta w ten sposób usterka może przyczynić się do powstania kolejnych powiązanych usterek. W tym przypadku wniosek zostaje odrzucony.
W przypadku towarów wielkogabarytowych niektóre warsztaty oferują wysyłkę swojego technika bezpośrednio do użytkownika (w przypadku uzasadnionej reklamacji użytkownik nie ponosi żadnych opłat ani kosztów transportu), natomiast w przypadku towarów drobnych użytkownik musi dostarczyć towar do warsztatu osobiście, kurierem lub pocztą. Rozstrzygnięcie zasadnej skargi nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Towar do reklamacji należy wysłać czysty i kompletny, jeśli towar jest mocno zabrudzony, reklamacja nie zostanie uznana.
Adres, na który należy przesyłać reklamacje:
Batac - Reklamacje
Oldřichovice 1002
Třinec - Czechy 73961
Tel.: +420 737 546 378
Email: info@batac.pl
Jeśli wysyłasz towary w celu złożenia reklamacji, musisz dostarczyć wraz z przesyłką następujące dokumenty:
- faktura/ paragon fiskalny (kopia)
- należycie wypełniony formularz reklamacyjny (ważny jest szczegółowy opis wady)
- propozycję rozwiązania reklamacje
Koszty transportu towarów do i od sprzedawcy zostaną zwrócone, jeśli spełnione zostaną powyższe warunki:
- wcześniej uzgodnisz z naszym działem reklamacji, że przetransportujesz towar do sprzedawcy na własny koszt
- reklamacja będzie uzasadniona (np. nie będzie to usterka spowodowana wadliwą obsługą, uszkodzeniem mechanicznym itp.)
- wyślesz nam wniosek o zwrot niezbędnych kosztów transportu reklamowanego towaru drogą elektroniczną (e-mailem),
- przedstawić dowód poniesienia kosztów (skan dowodu nadania, potwierdzenie doręczenia itp.)
Zwrotowi mogą podlegać wyłącznie koszty, które są uzasadnione ze względu na charakter towarów.
Np. koszt przesyłki pocztowej, a nie koszt usługi taksówkarskiej.
Termin rozpatrywania reklamacji
Jeśli jesteś konsumentem, reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni.
Niestety, zwrot pieniędzy przekazem pocztowym nie jest możliwy.
§ 561"(1) Jeżeli zobowiązanie może być wykonane w więcej niż jeden sposób, dłużnik ma prawo wyboru, chyba że uzgodniono inaczej. Dokonanego wyboru nie można jednak cofnąć".
Prawo do powołania się na gwarancję wygasa w następujących przypadkach:
- Uszkodzenia mechaniczne spowodowane nieostrożną obsługą.
- Zużycie produktu i jego części spowodowane normalnym użytkowaniem.
- Jeśli okres gwarancji na reklamowany towar upłynął przed datą zgłoszenia reklamacji.
- Niewłaściwa instalacja, obsługa, eksploatacja lub zaniedbanie towaru.
- Towary zostały uszkodzone przez żywioły.
- Towar został uszkodzony w wyniku niewłaściwej lub zaniedbanej konserwacji.
2022 © Batac, Wszelkie prawa zastrzeżone.