REKLAMACJA/WYMIANA

WYMIANA, ZWROT TOWARÓW

Wymiana/zwrot towaru w wyznaczonym terminie

Co należy zrobić, jeśli chcę zwrócić zakupiony towar?

  • Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży jest możliwe w ciągu 14 dni kalendarzowych.*
  • Dla zachowania terminu decydujące znaczenie ma moment wysłania wycofania. Okres odstąpienia uważa się zatem za dotrzymany, jeżeli konsument prześle przedsiębiorcy informację o odstąpieniu od umowy w ciągu okresu odstąpienia.
  • Rozpakowanie towaru nie wyłącza prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Wyjątkiem są na przykład media audio i wideo.
  • Klient otrzyma zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni kalendarzowych od odstąpienia od umowy i zwrotu towaru przedsiębiorcy.
  • Zalecamy, aby do zwracanych towarów zawsze dołączać dowód zakupu, aby potwierdzić, że towary zostały zakupione u nas, oraz aby ułatwić nam identyfikację towarów i żądania.

* Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo do zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru, zgodnie z § 1829 (1) Kodeksu cywilnego.

W przypadku, gdy nie są Państwo konsumentami, tzn. nabywają towary w ramach swojej działalności handlowej lub gospodarczej (co jest określane poprzez wskazanie numeru identyfikacyjnego na dokumencie zakupu), prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje, ponieważ Kodeks handlowy nie przewiduje takiej możliwości.

Gdzie i jak można dokonać zwrotu/wymiany towarów?

Towary, które z jakiegokolwiek powodu nie odpowiadają użytkownikowi, należy przesłać na adres:

Batac
Oldřichovice 1002
Třinec - Czechy 73961
Tel.: +420 601 546 793

Upewnij się również, że w przesyłce wyraźnie zaznaczono, czy towar jest zwracany czy wymieniany! 

Zwracany towar należy dobrze zapakować, aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.

W miarę możliwości prosimy o przywrócenie towaru do stanu pierwotnego, co pozwoli uniknąć ewentualnego pomniejszenia kwoty zwrotu o koszty poniesione w związku z przywróceniem towaru do stanu pierwotnego.

Pieniądze za towar prześlemy Ci na Twoje konto bankowe tak szybko, jak to będzie możliwe, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru do naszego działu reklamacji. W takim przypadku koszty zwrotu towaru ponosi kupujący.

Jak postępować w przypadku reklamacji

W przypadku stwierdzenia problemu lub wady w zakupionych towarach, prosimy o kontakt z nami i opisanie problemu, jaki wystąpił. Serwis udzieli Ci wyczerpujących i fachowych informacji, doradzi, czy możliwe jest usunięcie usterki we własnym zakresie, czy też konieczne jest wszczęcie procedury reklamacyjnej.

W przypadku stwierdzenia usterki, wadliwy towar należy niezwłocznie odesłać, nie może on być dalej używany. Wykryta w ten sposób usterka może przyczynić się do powstania kolejnych powiązanych usterek. W tym przypadku wniosek zostaje odrzucony.

W przypadku towarów wielkogabarytowych niektóre warsztaty oferują wysyłkę swojego technika bezpośrednio do użytkownika (w przypadku uzasadnionej reklamacji użytkownik nie ponosi żadnych opłat ani kosztów transportu), natomiast w przypadku towarów drobnych użytkownik musi dostarczyć towar do warsztatu osobiście, kurierem lub pocztą. Rozstrzygnięcie zasadnej skargi nie wiąże się z żadnymi opłatami.

Towar do reklamacji należy wysłać czysty i kompletny, jeśli towar jest mocno zabrudzony, reklamacja nie zostanie uznana.

Adres, na który należy przesyłać reklamacje:
Batac - Reklamacje
Oldřichovice 1002
Třinec - Czechy 73961
Tel.: +420 601 546 793
Email: info@batac.pl

Jeśli wysyłasz towary w celu złożenia reklamacji, musisz dostarczyć wraz z przesyłką następujące dokumenty:

  • faktura/ paragon fiskalny (kopia)
  • należycie wypełniony formularz reklamacyjny (ważny jest szczegółowy opis wady)
  • propozycję rozwiązania reklamacje


Koszty transportu towarów do i od sprzedawcy zostaną zwrócone, jeśli spełnione zostaną powyższe warunki:

  • wcześniej uzgodnisz z naszym działem reklamacji, że przetransportujesz towar do sprzedawcy na własny koszt
  • reklamacja będzie uzasadniona (np. nie będzie to usterka spowodowana wadliwą obsługą, uszkodzeniem mechanicznym itp.)
  • wyślesz nam wniosek o zwrot niezbędnych kosztów transportu reklamowanego towaru drogą elektroniczną (e-mailem),
  • przedstawić dowód poniesienia kosztów (skan dowodu nadania, potwierdzenie doręczenia itp.)

Zwrotowi mogą podlegać wyłącznie koszty, które są uzasadnione ze względu na charakter towarów.
Np. koszt przesyłki pocztowej, a nie koszt usługi taksówkarskiej.

Termin rozpatrywania reklamacji
Jeśli jesteś konsumentem, reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni.

Niestety, zwrot pieniędzy przekazem pocztowym nie jest możliwy.

§ 561"(1) Jeżeli zobowiązanie może być wykonane w więcej niż jeden sposób, dłużnik ma prawo wyboru, chyba że uzgodniono inaczej. Dokonanego wyboru nie można jednak cofnąć".

Prawo do powołania się na gwarancję wygasa w następujących przypadkach:

  • Uszkodzenia mechaniczne spowodowane nieostrożną obsługą.
  • Zużycie produktu i jego części spowodowane normalnym użytkowaniem.
  • Jeśli okres gwarancji na reklamowany towar upłynął przed datą zgłoszenia reklamacji.
  • Niewłaściwa instalacja, obsługa, eksploatacja lub zaniedbanie towaru.
  • Towary zostały uszkodzone przez żywioły.
  • Towar został uszkodzony w wyniku niewłaściwej lub zaniedbanej konserwacji.

2022 © Batac, všechna práva vyhrazena. 


MenuX

Ustawienia plików cookie
Cookies

Naše webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají s jejich vylepšováním. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko "OK, souhlasím" udělujete tento souhlas.

Nastavení OK, souhlasím
×
Nastavení souborů cookies

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, abychom webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

Nezbytné cookies
Nezbytné cookies
Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.
Ovlivňuje funkce:
  • Konfigurační cookies
Zobrazit cookies
Název cookie Typ cookie Doba platnosti Účel
PHPSESSID Nezbytné cookies Po dobu návštěvy Cookie se používá k uložení a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy uživatelské relace na webu.
Analytické cookies
Vypnuto Zapnuto
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Ovlivňuje funkce:
  • Google Analytics - analytická návštěvnost
Personalizované cookies
Vypnuto Zapnuto
Personalizované cookies
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám. 
Marketingové cookies
Vypnuto Zapnuto
Marketingové cookies
Marketingové (reklamní) cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Ovlivňuje funkce:
  • Google Ads